Nyheter 007shop.no Filmer Video Bøker Musikk Serier Spill jamesbond.no
Sist oppdatert:
04.06.21 kl. 20:50

NYHETSBREV
JB-TV
KOMMENTAR
Verdens beste Bond-film

Alle har vi vr favoritt skuespiller i rollen som agent 007 og vr egen favorittfilm. Min er Timothy Dalton og hans debutfilm, The Living Daylights.
STTTESPILLERE
Massivt fokus p Bond



Den forrige James Bond-filmen, Casino Royale, ble sett av 585.955 nordmenn p kino. N girer filmdistributren opp til Quantum of Solace.

Under filmtreffet for norske kinosjefer i Oslo denne uken holdt Walt Disney Studios Motion Pictures Norway en grundig presentasjon om hva som skal skje i forbindelse med kinolanseringen av Quantum of Solace den 7. november.

Markedssjef Sandy Notland for Sony Pictures kunne fortelle at filmen fr premiere bl.a. i England og Sverige noen dager fr, 31. oktober. Men akkurat den dagen blir det stor fokus p James Bond ogs i Norge, da man fr celebert besk av filmens regissr, Oscar-belnnede Marc Forster, den kvinnelige hovedrolleinnehaveren Olga Kurylenko, samt filmens produsent fra EON Productions.

Dagen etter, lrdag 1. november, blir det som kjent en eksklusiv gallapremiere p Colosseum kino, hvor disse tre vil g p den rde lper og siden presentere filmen. Senere p kvelden blir det en stor gallafest to steder; en p utestedet Onkel Donald i Oslo og en mindre, meget eksklusiv mottagelse hos den britiske ambassaden i representasjonsvillaen Villa Frogns.

Den britiske ambassadren, Mr. David Powell, er vert. Marc Forster, Olga Kurylenko og Barbara Broccoli vil ogs delta p denne premierefesten.

Det er frste gang noensinne at ambassaden har en slik filmpremierefest og vi er veldig beret over dette. Det kommer kun 200 gjester fra handel, finans, kultur og noen kjendiser til ambassadefesten, forteller Sandy Notland.

Filmen settes opp i 100 kopier (inkluderer digitale versjoner). Canal + viser Casino Royale n uke fr norgespremieren p Quantum of Solace. Som kjent henger de to filmene, som de frste i Bond-franchisen, sammen. Handlingen i den nye filmen starter ca. en time etter slutten p foregende film.

Tittelen betyr p norsk mengden av trst, sier Notland.

Det blir en massiv utendrsreklame-kampanje via JCDecaux, samt i radio, kjente nettsteder og p TV. En rekke riksdekkende medier har ogs ftt intervjuavtaler med Daniel Craig som besker Stockholm 14. oktober.

Fredag 31. oktober blir det norsk pressedag, nr de tre hovedgjestene ankommer landet.

Filmens sponsorer gjr ogs mye aktiviteter.

Activision str bak det nye dataspillet. De setter ut mye salgsmateriell i butikkene som selger dette.

Omega er en kjent og kjr samarbeidspartner for Bond, sier Notland. De skal annonsere sin nye Bondklokke p TV og med vinduseksponeringer i ulike butikker.

Sony Electronics har hele sin hstkampanje med Bondfokus. De har ogs mye Bond-POS-materiell ute i elektronikkbutikker og sine egne Sony Centre.

Sony Ericsson markedsfrer sin nye Bond-mobil, C902, spesielt via Telenors butikker Telehuset og Mobildata.

Bollinger gjr mye ut av seg p ulike utesteder.

Coca Cola er i gang med sin Zero Zero 7-kampanje (se annonser p JAMESBOND.no!) De har en omfattende kampanje p Internett og TV, og masse utendrsreklame.



Relaterte saker
Nytt spill: James Bond 007: Blood Stone (17.07.2010)
Quantum of Solace: Definitive Edition (09.05.2010)


JB / 10.10.2008 Sist oppdatert: 11.10.08 kl. 01:55


Del p Facebook:


  Kommentar   Tips en venn   Kontakt oss
     
Nick:
Passord:
Husk meg:   
Glemt passord eller nick?
Ny bruker? Registrer deg her.
Ingen kommentarer!

Søk JAMESBOND.no

  
DAGENS SITAT
"Kamal Khan: Mr. Bond is indeed of a very rare breed... soon to be made extinct. "
Octopussy (1983)
007 RASKE
Navn: Per Haddal Fdt: 9.1.1952 Stilling: Filmkritiker i Aftenposten (men pensjonert i 2009)
JB Forlag 1999-2021. Gjengivelse av redaksjonelt innhold p nettstedet er ikke tillatt uten forlagets tillatelse. www.jamesbond.no er en frittstende nettside, uten bindinger til rettighetshaverne av filmene eller andre James Bond-produkter. James Bond, Gun Logo & Gun Barrel 1962-2021 Danjaq, LLC og United Artists. Ansvarlig redaktr: John Berge. Journalister: Joakim Rekaa, Lars Johnsrud og Alexander Hagen. Nettansvarlig: Per Mork. Kontakt oss. Om JAMESBOND.no
jamesbond.no lives forever