Sndag 26. mars 2023 kl. 21.43

Tror Bond-spillene vil dominere markedet
Daniel Craig i James Bond 007: Blood Stone.


Firmaet som har utviklet 007: Blood Stone tror konkurrentene i markedet vil f det tft.

Det britiske utviklerfirmaet Bizarre Creations tror eventuelle andre nye spill skal streve i frjulssalget, melder MCV. Firmaet tror at bare velkjente merkenavn er de som kan hevde seg p niv med storselgere som Call of Duty, Medal of Honor og Assassins Creed.

Hvis jeg jobbet med et annet spill eller lanserte et nytt spill uten forhistorie, ville jeg vrt bekymret, sier designer Peter Collier hos Bizarre Creations til MCV.

Men fordi Bond har en slik bred appel og en slik aspirerende flelse rundt seg, er det garantert at fansen vil kjpe spillet, mener Collier.

Vi gr kanskje glipp av noen spillforbrukere som kanskje velger Black Ops, men disse utgjr et mindre antall enn breddepublikummet som liker Bond, mener han.

Det skal lanseres mange sterke lisensprodukt innenfor spillmarkedet flr jul, inkludert Star Wars, Harry Potter, Lord of the Rings, Doctor Who, Glee og The X Factor. Enslaved og Vanquish er de to strste helt nye spillene i r.

Bond-lisensen er i r sterkere enn p lenge, ettersom det lanseres hele to spill. Blood Stone for PS3, XBOX 360, Windows PC og Nintendo DS) og GoldenEye (for Nintendo Wii og Nintendo DS). Begge spillene lanseres i Norge den 05.11.2010.

Fansen fr dobbelt opp med disse spillene. De er designet for komplementere hverandre, s GoldenEyes suksess er vr suksess. Jeg hper begge spillene selger bra, sier Peter Collier hos utvikleren Bizarre Creations. Activision distribuerer spillene.

Se en trailer for Blood Stone her:



JB / 24.09.2010 Sist oppdatert: 25.09.10 kl. 11:18