Fredag 26. april 2024 kl. 19.10

«SEVEN» – en ny Bond-parfyme
«SEVEN» er det siste tilskuddet på stammen av James Bond-parfymer.


Den amerikanske giganten Procter & Gamble Co. fortsetter med å introdusere nye James Bond-parfymer.

I september 2012 lanserte de første serie, ganske enkelt kalt «James Bond 007» (sølvgrå emballasje).

Våren 2013 kom «James Bond 007 Ocean Royale» (blå) og høsten 2013 var det duket for «Quantum».

Neste nyhet var klar vinteren 2015, «007 for Women».

I september 2015 ble siste tilskudd på stammen lansert. Serien heter «SEVEN».

Ifølge pressemeldingen har toppnoten i duften en sitrus kvalitet, ledet an av mandarin, etterfulgt av en skarp bergamott og crispy eple. Hjertet av duften avslører raskt en dominans av krydder: kanel, safran og hvitt pepper. Myk amber, vanilje og musk, kombinert med karamell står for basen i duften. Ingrediensene er beriket med lær, mørk mahogni, sedertre og sandeltre.

Flakongen: Presentert i svart og med flakongens presise diagonale linjer fremstår den svært maskulin. Linjene skal illustrere tallet syv, som igjen gir flakongen en flerdimensjonal effekt som er beslektet med juicen på innsiden.

Kampanjen: TV-kampanjen ble filmet av den anerkjente fotografen Greg Williams. En kule treffer SEVEN flakongen, og selv om skuddet er usynlig for menneskets øye, fører den til at tusenvis av glasskår svever i luften og at duften inni sprer seg. Mens glass fra flakongen flyr gjennom luften, er hastigheten vakker og uforutsigbar. Filmen avsluttes med at de fragmentene som flyr i luften samler seg sammen igjen til en komplett flakong.

Greg Williams, 007 Fragrances’ kampanje regissør, sier:

«Vi ønsket å fremkalle en følelse av spenning og intensitet som er synonymt med 007’s film titler. Vi brukte et Phantom kamera som skyter 2.500 bilder per sekund, som gjør at det øyeblikket hvor kulen treffer flakongen vekker utrolige mange Bond-minner.»



JB / 09.10.2015