Torsdag 28. mars 2024 kl. 21.9

Tror Bond-spillene vil dominere markedet
Daniel Craig i James Bond 007: Blood Stone.


Firmaet som har utviklet 007: Blood Stone tror konkurrentene i markedet vil få det tøft.

Det britiske utviklerfirmaet Bizarre Creations tror eventuelle andre nye spill skal streve i førjulssalget, melder MCV. Firmaet tror at bare velkjente merkenavn er de som kan hevde seg på nivå med storselgere som Call of Duty, Medal of Honor og Assassin’s Creed.

– Hvis jeg jobbet med et annet spill eller lanserte et nytt spill uten forhistorie, ville jeg vært bekymret, sier designer Peter Collier hos Bizarre Creations til MCV.

– Men fordi Bond har en slik bred appel og en slik aspirerende følelse rundt seg, er det garantert at fansen vil kjøpe spillet, mener Collier.

– Vi går kanskje glipp av noen spillforbrukere som kanskje velger Black Ops, men disse utgjør et mindre antall enn breddepublikummet som liker Bond, mener han.

Det skal lanseres mange sterke lisensprodukt innenfor spillmarkedet flør jul, inkludert Star Wars, Harry Potter, Lord of the Rings, Doctor Who, Glee og The X Factor. Enslaved og Vanquish er de to største helt nye spillene i år.

Bond-lisensen er i år sterkere enn på lenge, ettersom det lanseres hele to spill. Blood Stone for PS3, XBOX 360, Windows PC og Nintendo DS) og GoldenEye (for Nintendo Wii og Nintendo DS). Begge spillene lanseres i Norge den 05.11.2010.

– Fansen får dobbelt opp med disse spillene. De er designet for å komplementere hverandre, så GoldenEyes suksess er vår suksess. Jeg håper begge spillene selger bra, sier Peter Collier hos utvikleren Bizarre Creations. Activision distribuerer spillene.

Se en trailer for Blood Stone her:



JB / 24.09.2010 Sist oppdatert: 25.09.10 kl. 11:18