Torsdag 23. mai 2024 kl. 20.57

Hper p 400.000 beskende
Bjrn Hoenvoll er direktr i Columbia TriStar Nordisk Film Distributors AS (CTN). Foto: John Berge


Columbia TriStar Nordisk Film Distributors AS (CTN), som markedsfrer Casino Royale (2006), mot norske forbrukere hper p 400.000 beskende p kino.

Bjrn Hoenvoll er direktr i Columbia TriStar Nordisk Film Distributors AS (CTN), og s faktisk Dr. No (1962) p kino da den var ny. Hoenvoll er veldig fornyd med den nye James Bond-filmen, og beskriver den som "mer av det jeg husker som bra i Bond-filmene".

Den har ikke alt fjaset som preget en del av de andre Bond-filmene, og er mer realistisk, sier Hoenvoll nr han blir bedt om beskrive Casino Royale (2006).

Filmselskapet har justert forventningene til hvordan filmen vil g p kino. Etter den gode responsen blant kritikerne, ogs her i Norge, snakkes det n om at 400.000 beskende p kino her hjemme er oppnelig. 400.000 er ikke umulig. Det gikk over 400.000 p kino og s Da Vinci koden, s hvorfor ikke James Bond, sier Hoenvoll.

Han s filmen frst i filmselskapets visningskino p Majorstuen i Oslo, og deretter p frpremieren den 17.11.

Jeg har ikke lest en eneste drlig kritikk av filmen, og vi har sjekket rundt p utenlandske nettsteder ogs. Vi forventer oss veldig mye av filmen, og jeg tror den kan bli "strre" p kino enn den forrige.

Bond-filmene har en unik appell, sier Hoenvoll, da alle fra unge gutter til bestefarsgenerasjonen vil nske se den nye filmen om agent 007.

Jeg vet ikke om noen filmserie som har eksistert s lenge, og som er s populr. Du m se den nye James Bond-filmen, snn er det bare, slr direktr Bjrn Hoenvoll fast.

JB / 24.11.2006